Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Πώς να μην πάρεις κιλά αυτές τις γιορτές


Άρθρο του Βουρδουμπάκη Αντώνη, καθηγητή φυσικής αγωγής        

Η απόκτηση του περιττού βάρους έχει να κάνει με την διατάραξη μιας απλής ισότητας:

Θερμίδες που προσλαμβάνουμε = Θερμίδες που καταναλώνουμε
     Όταν επομένως το καθημερινό φαγητό, μας δίνει περισσότερες θερμίδες από αυτές που καίμε κατά την διάρκεια της μέρας, τότε η περίσσεια αποθηκεύεται σε μορφή λίπους.
Τι πρέπει επομένως να κάνουμε για να διατηρήσουμε την παραπάνω ισορροπία και να μην παχύνουμε κατά την διάρκεια των γιορτών;

Ποτέ, μα ποτέ...


...μην πηγαίνεις σε πάρτι, εκδηλώσεις, δείπνα ή απλά βγαίνεις για “ένα ποτό” χωρίς να έχεις φάει τίποτε πριν.
Η θέληση και η εγκράτεια ενός πεινασμένου ανθρώπου, διαλύεται σαν χάρτινος πύργος μόλις αντικρίσει δίσκους, πιατέλες και καλαθάκια γεμάτα γλυκούς πειρασμούς –η γκρελίνη, η ορμόνη της όρεξης θέλει πολύ ζάχαρη και θερμίδες για να τιθασευτεί όταν το στομάχι σου είναι άδειο μια ολόκληρη μέρα.
> Η λύση είναι να φας ένα χορταστικό γεύμα,  γεμάτο με πρωτεΐνες και φυτικές ίνες πριν την έξοδο σου.


Με τόσες πολλές ευκαιρίες για κατανάλωση αλκοόλ...

...θα σου είναι δύσκολο ακόμη και να μετράς τα ποτήρια που πίνεις μέσα στη βδομάδα.
> Κάθε μισή ώρα, άφησε το ποτό κάτω και πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό. Θα βοηθήσει το στομάχι σου να φουσκώσει πρόσκαιρα, θα δώσει μια ευκαιρία στο συκώτι σου να ξεκουραστεί και θα σου εξοικονομήσει μερικές εκατοντάδες θερμίδες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επιπλέον, θα έχεις λιγότερο πονοκέφαλο το πρωί και πολύ λιγότερα κιλά από την Πρωτοχρονιά και μετά.
-Μάρα Φέιλ, διατροφική σύμβουλος και πιστοποιημένη επαγγελματίας ολιστικής υγείας (standupphealth.com).

Μην περιμένεις να ξεκινήσεις προπόνηση μετά τις διακοπές…

Σίγουρα θα κοπιάσεις πολύ περισσότερο να διώξεις τα περιττά κιλά από το σώμα σου.
> Αντιστάθμισε τα γενναία γιορταστικά γεύματα με περπάτημα, τζόκινγκ ή μια γρήγορη προπόνηση στο γυμναστήριο. Μένοντας σταθερός στην καλή φυσική σου κατάσταση θα καις διαρκώς λίπος, ανανεώνοντας τη μεταβολική σου ικανότητα μέχρι το επόμενο πάρτι της βδομάδας.
-Μισέλ Λόβιτ, ΜΑ, fitness expert της ASICS USA (michellelovitt.com).


Κατανάλωνε πολλές φυτικές ίνες…

Αυτές είναι το κλειδί του κορεσμού. Βάλε την ποσότητα κρέατος ή γαλοπούλας που επιθυμείς, αλλά συμπλήρωσε τον υπόλοιπο χώρο στο πιάτο σου με λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, όσπρια, βότανα κι ένα κομμάτι ωμούς ξηρούς καρπούς. Και ξεκίνα τις πιρουνιές από αυτά, αφήνοντας το κρέας τελευταίο –σίγουρα θα φας πολύ λιγότερο από το κανονικό.
-Τζουλιάνα Χήβερ, πτυχιούχος διαιτολόγος και συγγραφέας του βιβλίου The Vegiterranean Diet (plantbaseddietitian.com).



Να θυμάσαι:

  τα γλυκά, οι λιπαρές τροφές, το αλκοόλ 
μας παχαίνουν
  
περπάτησε, ανέβα σκάλες, χόρεψε, χρησιμοποίησε το ποδήλατο, πήγαινε  γυμναστήριο, άφησε πιο μακριά το αυτοκίνητο αυτά αυξάνουν τις καύσεις και 
μας αδυνατίζουν


Αν εφαρμόσουμε τις παραπάνω ιδέες, σίγουρα θα μειώσουμε τις περιττές θερμίδες και θα αυξήσουμε τις καύσεις μας.
Το αποτέλεσμα θα δικαιώσει την προσπάθεια μας, χωρίς να νιώσουμε στέρηση ή υπερβολική κούραση.






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου