Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

"Push ups και διπλώσεις κορμού"





Οι γυμναστές του γυμναστηρίου Palmos, παρουσιάζουν την τεχνική ανάλυση ασκήσεων που συχνά συναντάμε, 
στα προγράμματα μας. 
Στόχος μας είναι η βελτίωση της τεχνικής, για αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη άσκηση.

Palmos " We care about your well-being"
Πληροφορίες τηλ. 2821076530
Palmos Γυμναστήριο on Internet: Site: www.palmosgym.gr
Palmos on Facebook,on Twitter, on Youtube: Palmos Γυμναστήριο

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

Το FITNESS του 2017

Αρθρο απο τον Μαλεφάκη Μιχάλη
Καθηγητή Φυσικής Αγωγής,
Personal Trainer - Functional Training Instructor,
γυμναστή Γυμναστηρίου Palmos.


Επιστήμη ή μόδα;
Για τους λίγους ή για τους πολλούς;
Ευχάριστη συνήθεια ή αναγκαίο κακό;
Υγεία ή ματαιοδοξία;
Πολλοί οι χώροι άθλησης. Ακόμη περισσότεροι οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες και μη. Ποιος είναι ο κατάλληλος;



Στα παραπάνω ερωτήματα θα επιχειρήσουμε να δώσουμε απαντήσεις.
Όπως στο ντύσιμο, έτσι και στη γυμναστική κυριαρχεί η έννοια της μόδας. Κατά καιρούς διάφοροι τρόποι άσκησης κάνουν την εμφάνιση τους. Zumba, Aerial Yoga, Pole Dance, Crossfit, TRX, Functional Training, περί αυτών πολύς ο λόγος τελευταία. Έτοιμα προγράμματα στο διαδίκτυο, ελκυστική- ανέξοδη λύση για αρκετούς. Ποιον τρόπο άσκησης όμως πρέπει να διαλέξω; Ακολουθώ τη μόδα; Επιλέγω ότι και οι φίλοι μου; Επιλέγω το φθηνό; Γυμνάζομαι με επαρκή εξοπλισμό;
Αρκετοί οι προβληματισμοί γύρω από το fitness. Αρκετοί οι επιστήμονες που το πρεσβεύουν, κι ακόμη περισσότεροι αυτοί που το καπηλεύονται.
Άκου τις ανάγκες του σώματος σου. Καθόρισε τους στόχους σου, ενημερώσου για τα οφέλη του κάθε προγράμματος. Βρες τον κατάλληλο επαγγελματία. Μη διστάσεις να ρωτήσεις για τις σπουδές του και την εμπειρία του, πολλοί αυτοβαπτίζονται “γυμναστές”. Λόγω του μεγάλου αριθμού των οργανισμών που προσφέρουν πιστοποίηση για την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση, είναι σημαντικό να επιλέγεις γυμναστή με πανεπιστημιακές σπουδές, αλλά και ενημερωμένο με τις νέες τάσεις του fitness. Τέλος ο χώρος εκγύμνασης θα πρέπει να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος και ασφαλής, με πιστοποιημένο επαγγελματικό εξοπλισμό.
Φράσεις όπως: «Η γυμναστική δεν είναι για μένα», «Είμαι αδύνατος, γιατί να κάνω γυμναστική;», «Δεν έχω χρήματα να πάω σε γυμναστήριο», «Είμαι μεγάλος για να κάνω γυμναστική», αποτελούν θέμα συζήτησης σε αρκετές παρέες. Έχω βρεθεί πολλές φορές στη θέση να πείσω κάποιον για το αντίθετο. Η γυμναστική είναι για όλους! Θα πρέπει ωστόσο να τονίσω, πως δεν είναι όλοι οι τρόποι άσκησης για όλους, επέλεξε τον ιδανικό για σένα, ακούγοντας τις συστάσεις του γυμναστή σου.
Κάνε τη γυμναστική τρόπο ζωής. Ένταξε την στην καθημερινότητα σου και νιώσε τα ευεργετικά της οφέλη στο σώμα σου και στη ψυχική σου υγεία. 
Αρκετοί βλέπουν τη γυμναστική ως αναγκαίο κακό. «Πρέπει να χάσω τα κιλά των γιορτών», «Πως θα βγω στη παραλία;», «Δε θα μου χωράει το φόρεμα», αν επιλέγεις να γυμνάζεσαι για τους παραπάνω λόγους, σίγουρα δεν θα καταφέρεις να κάνεις τη γυμναστική τρόπο ζωής. 


Εξαντλητικές δίαιτες και εξουθενωτικά προγράμματα γυμναστικής της τελευταίας στιγμής, έχουν μάλλον αρνητικά αποτελέσματα τόσο για την υγεία όσο και για την εμφάνισή μας. 
Η βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης είναι ένας καλός λόγος για να ασκείται κανείς. Μήπως όμως τα «υπόλοιπα» ευεργετικά αποτελέσματα της άσκησης θα έπρεπε να αποτελούν ισχυρότερο κίνητρο;
Με την άσκηση βελτιώνεται η λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, αυξάνεται η μυϊκή μάζα, η δύναμη, η ελαστικότητα και η απόδοση των μυών. Τα παραπάνω περιορίζουν τους τραυματισμούς των μυών, των γονάτων, τους πόνους στη μέση, προσφέρουν ευεξία, βελτιώνουν σημαντικά τις δεξιότητες μας και συνεπώς την ποιότητα ζωής μας. 
Η άσκηση είναι αναμφισβήτητα ωφέλιμη! Ωστόσο ελλοχεύει και κάποιους κινδύνους.  Όπως με οτιδήποτε στη ζωή, το «πάρα πολύ» δεν είναι πάντα καλό. Η υπερβολική άσκηση μπορεί να γίνει επιβλαβής τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική υγεία. Έτσι  ο χρόνος άσκησης δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 45-60 λεπτά (χωρίς την προθέρμανση) και αυτό γιατί τα επίπεδα τεστοστερόνης αρχίζουν να μειώνονται, ενώ τα επίπεδα της κορτιζόλης αρχίζουν να αυξάνονται. Γιατί αυτό είναι κακό; Διότι με λίγα λόγια, η τεστοστερόνη χτίζει μύες και καίει λίπος, ενώ η κορτιζόλη καταστρέφει τους μύες και αποθηκεύει λίπος. Επομένως, μια κατάσταση όπου η κορτιζόλη σας αυξάνεται και η τεστοστερόνη σας μειώνεται θα έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμείτε.
Σε μια εποχή που η εξωτερική εικόνα μετρά δυστυχώς,  πολύ περισσότερο από τα ψυχικά ή τα πνευματικά χαρίσματα, η εμμονή της τελειότητας, φαίνεται πως κυριεύει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους. Αποτέλεσμα αυτού, να σημειώνονται χρυσές πωλήσεις αναβολικών ουσιών, προκειμένου να βελτιώσουν το σώμα τους. 
Οι αψεγάδιαστες σιλουέτες που προβάλλονται από τα ΜΜΕ και τα σώματα-αγάλματα, προκαλούν ολοένα και περισσότερα «θύματα» της εικόνας. Και η ματαιοδοξία των ανθρώπων δυστυχώς δε σταματά, μα η ¨Ματαιοδοξία εμπόδιον σοφίας¨.
Στη νέα χρονιά του 2017, όπου θέτονται νέα οράματα, νέοι στόχοι, οφείλουμε να δημιουργήσουμε γόνιμους προβληματισμούς για το τι ισχύει πραγματικά και τι είναι αστικός μύθος. Οφείλουμε να διαμορφώσουμε μια νέα σελίδα για το σύγχρονο fitness, που θα έχει πια μια έγκυρη φωνή και εκπροσώπηση, με πάθος, όραμα και πειθαρχία.
       Πάντα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι κανένα είδος γυμναστικής δεν είναι "μαγικό" (όπως πολλές φορές το σύγχρονο marketing, για εμπορικους λογους, μας παρουσιάζει), αλλά εργαλείο, που με μέθοδο και συνέπεια, στα χέρια του ειδικού μπορεί να μας δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα!!!





Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

PILATES ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ


 Από την Χειριμπέρη Γεωργία
Καθηγήτρια φυσικής αγωγής Pilates instractor

Στην καθημερινότητα μας συχνά δυσανασχετούμε με διάφορα μυοσκελετικά  προβλήματα που παρουσιάζονται, νιώθοντας πολλές φορές έντονες ενοχλήσεις σε μέση, αυχένα ,ισχία και σε πολλά άλλα σημεία του σώματος μας. Οι ενοχλήσεις αυτές μπορεί να δημιουργηθούν   από τη κακή στάση σώματος ,από μυϊκή ατροφία και από υπέρχρηση συγκεκριμένων μυών.
Το Pilates είναι μια μέθοδος που στοχεύει στην αποκατάσταση μυοσκελετικών τραυματισμών και προβλημάτων ,  γυμνάζοντας τον ασκούμενο με ήρεμο αλλά ταυτόχρονα  αποτελεσματικό τρόπο.
 Η μέθοδος αυτή πήρε το όνομα της από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967) ο οποίος ανέπτυξε την τεχνική μυϊκού ελέγχου και κινήσεων που είναι γνωστή ως “matwork”, και βασίζεται στην ιδέα της χρησιμοποίησης της αντίστασης που δημιουργείται από το βάρος του σώματος και τη βαρύτητα με στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής πραγματικής δύναμης και κινητικότητας.
Στη πορεία το matwork  εμπλουτίστηκε και με άλλα προπονητικά μέσα όπως το λάστιχο, τη small ball, τη fitball, το ring και τα rollers.To καθένα από αυτά έχει διαφορετική χρησιμότητα.
Συγκεκριμένα:
Λάστιχο. Το λάστιχο χρησιμοποιείται σαν επιπρόσθετη αντίσταση σχεδόν σε όλες τις ασκήσεις του matwork δυναμώνοντας περισσότερο τους μύες και δημιουργώντας σταθερότητα στις αρθρώσεις. Άνθρωποι λοιπόν με δυσκολία στην ισορροπία αλλά και με χαλαρές αρθρώσεις  επωφελούνται από αυτό το προπονητικό μέσο.
Small ball και fitball. Oι μπάλες διαθέτουν μία πολύ μεγάλη γκάμα ασκήσεων όπου σε άλλες ασκήσεις βοηθούν τον ασκούμενο να εκτελέσει με μεγαλύτερη ευκολία την άσκηση και σε άλλες τον δυσκολεύουν περισσότερο γιατί χαλάνε την ισορροπία του και τον αναγκάζουν να ενεργοποιήσει περισσότερες μυϊκές ομάδες για να μπορεί να έχει ευστάθεια.
Ring. Το ring όπως υποδηλώνει και η ονομασία του είναι ένα όργανο σε σχήμα δακτυλιδιού. Χρησιμοποιείται κυρίως για ενδυνάμωση χεριών και ποδιών και σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται και σαν στήριγμα της κεφαλής για ανθρώπους με προβλήματα στον αυχένα.
Rollers. Τα rollers χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για τις  καθαρά διατατικές ασκήσεις του Pilates.Επίσης χρησιμοποιείται για  μάλαξη μυών, σαν ένα είδος μασάζ. 

Πέρα από τα προπονητικά μέσα  του matwork στο Pilates χρησιμοποιούνται και άλλα όργανα-μηχανές όπως το chair και το reformer.
Στο  Pilates χρησιμοποιείται συγκεκριμένη αναπνοή  όπου ενεργοποιούνται τα ζωτικά όργανα και  αναζωογονείται το σώμα μας. Τα πλεονεκτήματα της σωστής αναπνοής περιλαμβάνουν εκτός των άλλων  τη χαλάρωση του στήθους και της μέσης, ώστε να υιοθετεί η σπονδυλική στήλη μια ισορροπημένη στάση και να αποβάλλονται από το σώμα οι τοξίνες, καθώς και το γενικότερο άγχος
Συνοψίζοντας, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Pilates μπορούμε
Να ανακουφιστούμε από πόνους στη μέση και στον αυχένα
Να αυξήσουμε την κινητικότητα των αρθρώσεων και την ελαστικότητα των μυών
Να βελτιώσουμε την ισορροπία και την ενδυνάμωση των μυών με αποτέλεσμα να πετύχουμε καλύτερη ορθοσωμία.
Να αυξήσουμε  τη κινητικότητα της σπονδυλικής στήλη
Να υποστηρίξουμε τα ζωτικά όργανα του σώματος μας, ώστε να ενισχύεται η ομαλή λειτουργία τους
Να αυξήσουμε την κυκλοφορική και καρδιοαγγειακή δύναμη
Να αυξήσουμε   τον συντονισμό και συγχρονισμό των μυών
Να βελτιώσουμε την ευλυγισία  μας
Να αποβάλλουμε από τον οργανισμό μας τοξίνες, στρες και άγχος

Με δεδομένα τα παραπάνω μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο σημαντικό είναι να γυμναζόμαστε με τη μέθοδο Pilates (έστω και δύο φορές την εβδομάδα από μια ώρα) και πόσο θα βελτιώνονταν η ποιότητα ζωής μας.


Χειριμπέρη Γεωργία
Καθηγήτρια φυσικής αγωγής Pilates instractor