Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας. Παχυσαρκία και Σωματική Άσκηση


Η παχυσαρκία είναι αποτέλεσμα μίας  ενεργειακής ανισορροπίας: Πολλές θερμίδες προσλαμβάνονται, λίγες θερμίδες καίγονται. O αριθμός των θερμίδων που καίει ένα άτομο καθημερινά επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων. Ανάμεσα σε αυτούς τους παράγοντες είναι η ηλικία, ο σωματικός όγκος, η κληρονομικότητα κ.ά. Ο πιο μεταβλητός παράγοντας και πιο εύκολα να τροποποιηθεί, είναι η ποσότητα της σωματικής άσκησης του κάθε ατόμου.


Πώς προλαμβάνει η σωματική άσκηση την παχυσαρκία

Σύμφωνα με έρευνες η σωματική άσκηση συμβάλλει στην πρόληψη της παχυσαρκίας με πολλούς τρόπους:
  • Αυξάνει τη συνολική καύση θερμίδων ενός ατόμου εξισορροπώντας τα επίπεδα ενέργειας ή και συμβάλλοντας στην απώλεια βάρους με προϋπόθεση ότι δεν καταναλώνει επιπλέον θερμίδες.
  • Μειώνει τη συγκέντρωση λίπους γύρω από τη μέση και τη συνολική ποσότητα λίπους στο σώμα, επιβραδύνοντας την κοιλιακή παχυσαρκία.
  • Τα βάρη, οι κάμψεις και άλλες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης αυξάνουν τον μυϊκό ιστό, την ποσότητα ενέργειας που καίει το άτομο μέσα στην ημέρα, ακόμα και όταν δεν κινείται, διευκολύνοντας τον έλεγχο του βάρους.
  • Αποτρέπει την κατάθλιψη και μειώνει το άγχος βοηθώντας το άτομο να παραμείνει πιστός στο διατροφικό του πρόγραμμα

Πόση άσκηση απαιτείται

Για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης κάποιας χρόνιας νόσου 30 λεπτά την ημέρα σχεδόν κάθε μέρα είναι αρκετά. Για τη διατήρηση, όμως, του σωματικού βάρους και την πρόληψη παχυσαρκίας χρειάζεται περισσότερο – τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα- ως αντίδοτο στην έντονα καθιστική και  αγχώδη ζωή του σύγχρονου ατόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου