Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2018

Δεν έχω χρόνο........


από τον Γιώργο Ριτζάκη
καθηγητή Φυσικής Αγωγής, προπονητή ποδοσφαίρου  



ΕΣΥ ΜΟΥ ΛΕΣ  « δεν έχω χρόνο για γυμναστική γιατί δουλεύω πολλές ώρες»

ΕΓΩ ΣΟΥ ΛΕΩ  «κάνε γυμναστική για να γίνεις πιο αποδοτικός στη δουλειά σου»
 



Ο φόρτος εργασίας του σύγχρονου ανθρώπου είναι αλήθεια ότι λειτουργεί αποτρεπτικά όσον αφορά τη γυμναστική και ίσως να είναι και ο βασικότερος παράγοντας που πολλοί άνθρωποι θέλουν να ξεκινήσουν τη γυμναστική και δεν το κάνουν και άλλοι ενώ γυμνάζονται, στην πορεία σταματούν. Ο εργαζόμενος πλέον στην εποχή που ζούμε με δυσκολία θα βρει 2 με 3 ώρες την εβδομάδα για να ασκηθεί. Άρα μπορεί να πει κάποιος πως σωστά σκέπτεται και δεν επιβαρύνει το προσωπικό του πρόγραμμα με άλλες 2-3 ώρες «εργασίας» καθώς με την ευρύτερη έννοια του όρου και η γυμναστική είναι εργασία. Μια όμως πιο ορθολογική εκτίμηση της κατάστασης αποδεικνύει ότι η σκέψη αυτή είναι λανθασμένη. Μήπως λοιπόν η γυμναστική μας βοηθά ουσιαστικά να γινόμαστε αποδοτικότεροι στην εργασία μας και να ανταποκρινόμαστε γρηγορότερα στις επαγγελματικές υποχρεώσεις που δημιουργούν τα νέα δεδομένα στη ζωή μας;

Σίγουρα ναι και μερικοί από τους λόγους που συμβαίνει αυτό θα αναλυθούν παρακάτω:

Ø  Αποδεδειγμένα η γυμναστική αυξάνει τα επίπεδα της δύναμης μας και της αντοχής μας. Άρα εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι στα επαγγέλματα που απαιτείται μυϊκή δύναμη και αντοχή η αποδοτικότητα αυξάνεται κατακόρυφα.

Ø  Από την άλλη πλευρά στα επαγγέλματα στα όποια για 8 και πλέον ώρες, απαιτείται να είναι κάποιος σε ένα γραφείο μπροστά σε μια οθόνη δημιουργούνται πολλά προβλήματα υγείας. Με τη γυμναστική αντιμετωπίζονται πολύ γρήγορα σύνδρομα όπως το αυχενικό (μάστιγα της εποχής), οι ενοχλήσεις στη μέση, στα γόνατα και διάφορα άλλα θέματα υγείας, τα όποια μπορεί μεν να μην είναι πολύ σοβαρά από την άλλη πλευρά όμως επηρεάζουν πολύ την αποδοτικότητα στην δουλειά μας.

Ø  Η άσκηση αυξάνει τη ροή αίματος στον εγκέφαλο, κατά συνέπεια έχουμε αύξηση της μνήμης, αυξάνονται οι λειτουργίες του εγκέφαλου, ο εργαζόμενος μπορεί να κάνει πιο εκλεπτυσμένες κινήσεις και τέλος βελτιώνεται η ικανότητα ηγεσίας (αναγκαία σε πολλές θέσεις εργασίας).

Ø  Η γυμναστική, τεκμηριώνεται επιστημονικά ότι βοηθά και στην ψυχολογική ανάταση του ασκούμενου. Απλά σκέψου ποσό πιο αποδοτικός είσαι στην εργασία σου μια μέρα που αισθάνεσαι ΄΄ καλά ΄΄ σε αντίθεση με μια μέρα που δεν συμβαίνει αυτό.


Ø  Η γυμναστική και ο αθλητισμός για να το γενικεύσουμε  μας ωθεί στο να θέσουμε στόχους. Μήπως στην εργασία σου απαιτείται επίσης; Είμαι σίγουρος πως ναι. Μήπως θα μπορέσεις να τους επιτύχεις ευκολότερα αν έχεις ήδη μάθει πως οριοθετείς στόχους και πως τους επιτυγχάνεις ;

Ø  Η άθληση ξεκάθαρα μας βοηθά να αποκτήσουμε μια συναισθηματική ισορροπία. Αυτό σίγουρα μας οδηγεί να παίρνουμε σωστότερες αποφάσεις γενικά στη ζωή μας και κατά συνέπεια στη δουλειά μας.

Ø   Μήπως έχεις ποτέ παρατηρήσει αθλητές υψηλού επίπεδου; Μήπως έχεις παρατηρήσει κάποιον ασκούμενο σε ένα γυμναστήριο με καλογυμνασμένο σώμα; Μήπως έχεις διακρίνει κάτι κοινό σε αυτούς; Είναι η πειθαρχεία. Για σκέψου τώρα: για την επαγγελματική σου επιτυχία δεν είναι απαραίτητη και αυτή;

Ø  Όταν γυμνάζεσαι καταλαβαίνεις, πως μόνο με την σκληρή δουλειά μπορείς να έχεις επιδόσεις. Αυτό σε καθοδηγεί και στην δουλειά σου και συνειδητοποιείς και εκεί ότι μονό με την σκληρή δουλειά μπορείς να έχεις επιτυχία.

Ø  Έχεις αντιληφθεί πως με την έγγραφη σου σε ένα γυμναστήριο ή με την αθλητική δραστηριότητα σε έναν σύλλογο θα γνωρίσεις κόσμο; Ότι θα γίνεις πιο κοινωνικός; Σίγουρα ναι. Να ξέρεις ότι η επικοινωνία είναι κλειδί και για τις επαγγελματικές σου συναλλαγές.

Ø  Θυμάσαι άραγε την τελευταία φορά που αισθανόσουν πραγματικά ωραία για το σώμα σου και την εξωτερική σου εμφάνιση; Αν ναι, σίγουρα θυμάσαι και την αυτοπεποίθηση που είχες. Όλοι γνωρίζουν ότι η αυτοπεποίθηση είναι καθοριστική για να επιτύχεις μια πώληση για παράδειγμα, για να προσπαθήσεις ένα δύσκολο project στο γραφείο και για να πάρεις ένα ρίσκο στη δουλειά σου.

Ø  Η γυμναστική επίσης, ειδικά για τα άτομα που μπαίνουν πρώτη φορά στη διαδικασία της άσκησης, διεγείρει την διαδικασία της μάθησης και της εξέλιξης. Όλα αυτά τα στοιχεία όταν μεταφερθούν στον εργασιακό τομέα αυξάνουν κατακόρυφα την αποδοτικότητα σου.

Ø  Αντιλήφθηκες ότι για να μπεις πρώτη φορά σε ένα γυμναστήριο έδειξες μεγάλη αποφασιστικότητα; Να ξέρεις ότι η αποφασιστικότητα αυτή, είναι οδηγός για πολλές επαγγελματικές αποφάσεις που πρέπει να πάρεις.

Ø  Με τον αθλητισμό μαθαίνεις και κάτι άλλο: μαθαίνεις να αποδίδεις υπό πίεση. Έκτος και αν ασχολείσαι με ένα άθλημα και δεν σε ενδιαφέρει να παίξεις καλά, να κερδίσει η ομάδα σου ή χάσεις από τον φίλο σου με τον οποίο έχεις πάει για τένις. Δεν  νομίζω! Δεν μπορείς να φανταστείς ποσό σημαντικό είναι να αποδίδεις όταν πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος για παράδειγμα ή ο προϊστάμενος σου στη δουλειά.

Ø  Με τον αθλητισμό για να έχεις αποτέλεσμα σε αυτό που θέλεις να επιτύχεις πρέπει να έχεις υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης. Αν τη συγκέντρωση τη μεταφέρεις και στο εργασιακό σου περιβάλλον Δημιουργείται ένα περιβάλλον ιδανικό και για υψηλή απόδοση και παραγωγικότητα.

Ø  Τέλος μαθαίνεις να έχεις κίνητρα. Το κίνητρο είναι όμως αυτό το όποιο θα σε ωθήσει να δουλεύεις με διάθεση πάνω από όλα, με όρεξη και με αποτελεσματικότητα.

Ø  Να μιλήσουμε λίγο για το άγχος; Δεκάδες ερευνών αποδεικνύουν τεκμηριωμένα ότι η άσκηση περιορίζει το άγχος, αυτό δηλαδή που σε κάνει λιγότερο παραγωγικό γιατί πολλές φόρες σε καταβάλει στην εργασία σου.

 

Συμπερασματικά λοιπόν, την επομένη φορά που θα φεύγεις από τη δουλειά σου και ενώ εσύ θα κατευθύνεσαι καταβεβλημένος/η σπίτι σου, μην αναρωτηθείς πως ο συνάδελφος σου βρίσκει το κουράγιο και τη δύναμη να πάει στο γυμναστήριο μετά από μια τόσο κοπιαστική μέρα στη δουλειά. Σου εξήγησα μόλις πριν ότι απλά εκείνος/η έχει περισσότερο κουράγιο και δύναμη από σένα….


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου