Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2019

Γιατί πολυαρθρικές ασκήσεις;


Από τον Αντώνη Βουρδουμπάκη
Καθηγητή Φυσικής  Αγωγής 
Ιδιοκτήτη Γυμναστηρίου Palmos

  
 Στα προγράμματα γυμναστικής χρησιμοποιούμε ασκήσεις  που μπορούμε να τις κατατάξουμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες: 1) τις ασκήσεις απομόνωσης και 2) τις πολυαρθρικές ασκήσεις.
Ασκήσεις απομόνωσης είναι οι κινήσεις αυτές, που γυμνάζουμε κάθε μυϊκή ομάδα χωριστά (απομονωμένη) με σκοπό να επιτύχουμε την ενδυνάμωση της.


Οι ασκήσεις απομόνωσης είναι κατάλληλες στην αποκατάσταση τραυματισμών που μας ενδιαφέρει να αποθεραπεύσουμε τον τραυματισμένο μυ το συντομότερο. Έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ από τους αθλητές body building που τους ενδιαφέρει η ανάπτυξη συγκεκριμένων μυών αλλά και από μαζικά αθλούμενους για λόγους αισθητικής.
   Η χρήση τους πρέπει να είναι περιορισμένη γιατί τόσο στον καθημερινό άνθρωπο όσο και στους αθλητές, σπάνια σε κάποια κίνηση συμμετέχει μόνο μια μυϊκή ομάδα. Ακόμα πρέπει να γυμνάζονται ανάλογα και οι ανταγωνιστές μύες για να μην δημιουργούνται παραμορφώσεις και τραυματισμοί.
   
   Πολυαρθρικές ασκήσεις είναι οι ασκήσεις, που συμμετέχουν περισσότερες από μια αρθρώσεις στην κίνηση και επιβαρύνονται πολλές μυϊκές ομάδες μαζί.
  Στην σύγχρονη προπονητική είναι οι ασκήσεις που κυρίως χρησιμοποιούμε γιατι είναι πιο λειτουργικές, γυμνάζουν πιο γρήγορα και βοηθούν περισσότερο στον έλεγχο του βάρους μας.
   Στις περισσότερες κινήσεις του ανθρώπινου σώματος, οι μύες συνεργάζονται και συμμετέχουν περισσότερες από μια αρθρώσεις.    Όταν επομένως προπονούμε το σώμα μας είτε είμαστε αθλητές είτε καθημερινοί άνθρωποι, πρέπει το ασκησιολόγιο να είναι  προσαρμοσμένο στις κινήσεις που συνήθως εκτελεί το σώμα μας, ώστε αυτές να μας βελτιώνουν και το σώμα μας να γίνεται πιο λειτουργικό. 

  Ένα άλλο πλεονέκτημα των πολυαρθρικών ασκήσεων είναι ότι κινητοποιούν περισσότερο μυϊκό ιστό οπότε στον ίδιο χρόνο  γυμνάζουν περισσότερο. Για τον λόγο αυτό στον ίδιο χρόνο έχουμε πολύ περισσότερες καύσεις αφού για να ενεργοποιηθεί περισσότερος μυϊκός ιστός καταναλώνονται περισσότερες θερμίδες. Άρα μας βοηθούν περισσότερο στον έλεγχο του βάρους μας και στο αδυνάτισμα. 

Τι πρέπει να προσέξουμε

  
 Οι πολυαρθρικές ασκήσεις είναι πιο σύνθετες και η τεχνική τους είναι πιο απαιτητική. Για την εκμάθηση τους επομένως, πρέπει να αφιερωθεί περισσότερος χρόνος και επίβλεψη από τον γυμναστή, ώστε να αποφευχθούν τραυματισμοί και να  κερδίσουμε τα μέγιστα αποτελέσματα.
   Πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι ο γυμναστής που μας εκπαιδεύει γνωρίζει την ανατομία και την κινησιολογία του ανθρώπινου σώματος και έχει πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΤΕΦΑΑ,ΣΕΦΑΑ). 

Μην εμπιστεύεστε τους αυτοαποκαλούμενους "personal trainers" ή τα video στο YouTube, που δεν ξέρετε την προέλευση τους, γιατί υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να τραυματιστείτε. 

  
 Επομένως προτιμούμε τις πολυαρθρικές ασκήσεις γιατί σε λιγότερο χρόνο μπορούμε να γυμναστούμε αποτελεσματικότερα, να επιτύχουμε περισσότερες καύσεις και να κάνουμε το σώμα μας πιο λειτουργικό και ικανό να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της καθημερινότητας μας. 



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου