Τρίτη, 21 Μαΐου 2019

CORE TRAINING ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ


από τον Γιώργο Ριτζάκη
καθ.Φυσικής Αγωγής
προπονητή προεπιλογής 
Εθνικών ομάδων Κ16
      
             Ως προπονητής ποδόσφαιρου δεν είμαι οπαδός των κοιλιακών. Μπορεί αυτή η φράση να ακούγεται ακραία όμως πρέπει να παραδεχτούμε ότι όταν κάποιος ποδοσφαιριστής κάνει κοιλιακούς δεν εξασφαλίζει απαραιτήτως ότι θα έχει μια βελτιωμένη «ποδοσφαιρική» απόδοση στον αγωνιστικό χώρο, ούτε επίσης ότι θα μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού στις προπονήσεις και τους αγώνες.
      Εάν είσαι ένας αθλητής ο όποιος αρέσκεται στο να εκτελεί δεκάδες κοιλιακούς στην προπόνηση σου μην απογοητευτείς με αυτά που θα διαβάσεις παρακάτω. Ίσα-ίσα που σου δίνεται η δυνατότητα να αναβαθμίσεις την προπόνηση σου και να δυναμώσεις τον πυρήνα σου προσθέτοντας καινούριες ασκήσεις που θα βελτιώσουν την λειτουργία του σώματος σου.
     Τι λοιπόν θα συμβεί σε έναν ποδοσφαιριστή εάν κάνει κάμψεις κορμού (αυτό που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «ροκανίσματα») και άλλες τέτοιους μορφής ασκήσεις;
     Η απάντηση είναι «τίποτα». Απλά δεν πρέπει να περιμένει ο αθλητής αυτός ότι θα βελτιώσει την τεχνική του ικανότητα. Στους κοιλιακούς που περιέγραψα παραπάνω κάμπτεται διαρκώς ο κορμός και το κάτω μέρος της πλάτης, κάτι που δεν θέλουμε να συμβαίνει στις ποδοσφαιρικές κινήσεις. Αντίθετα επιθυμούμε ένα πυρήνα ισχυρό ο όποιος θα πρέπει να μπορεί εύκολα να σταθεροποιεί τα άκρα του σώματος, τα όποια με τη σειρά τους εκτελούν όλες τις ποδοσφαιρικές κινήσεις. 

     
Πιο συγκεκριμένα λοιπόν:

Ένας ισχυρός και σταθερός πυρήνας βοήθα τον ποδοσφαιριστή να εκτελεί όλες τις κινήσεις πιο γρήγορα, πιο δυνατά και με καλύτερη νευρομυική συναρμογή.
Ο κορμός του ποδοσφαιριστή διατηρείται πιο σταθερός κατά την εκτέλεση των τεχνικών του ποδοσφαίρου (σουτ, κοντρόλ, κεφάλια κ.α.)
Διατηρείται πιο εύκολα η ισορροπία στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης
Ο ποδοσφαιριστής αντέχει στις καταπονήσεις που δημιουργούνται στη μέση από τις προπονήσεις και τους αγώνες
Ισχυροποιούνται σε μεγάλο βαθμό οι καμπτήρες και οι εκτείνοντες του ισχίου
Διατηρείται μια καλή στάση σώματος που ευνοεί τον αθλητή να τρέξει πιο γρήγορα και να αλλάζει κατεύθυνση πιο γρήγορα
Δουλεύουν πιο αποτελεσματικά οι αναπνευστικοί μύες γεγονός που βοηθού πολύ την ανάκτηση των δυνάμεων κατά τη διάρκεια μιας επίπονης προπόνησης και ενός αγώνα

     Πως όμως δομείται ένα πρόγραμμα το όποιο περιλαμβάνει ασκήσεις ενδυνάμωσης του πυρήνα; Το βασικό είναι πριν ξεκινήσουμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης για έναν ποδοσφαιριστή να  εξετάσουμε τη φύση του αθλήματος, τις κινήσεις που κάνει ένας ποδοσφαιριστής, τη στάση που έχει το σώμα του κατά την διάρκεια ενός αγώνα, τις αλλαγές κατεύθυνσης που έχει το παιχνίδι του, ποσό συχνά είναι και τα δυο του πόδια στο έδαφος ταυτόχρονα  και αλλά πολλά.


     Αφού αποτυπώσουμε λοιπόν τη φύση του αθλήματος πρέπει να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και να εξατομικεύουμε το πρόγραμμα ενδυνάμωσης στον ποδοσφαιριστή που θέλουμε να προπονήσουμε. Θα πρέπει να  εντοπίσουμε τις κινήσεις που κάνει ο συγκεκριμένος αθλητής. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τις απαιτήσεις της θέσης του ποδοσφαιριστή και πολλά αλλά στοιχειά, όπως: Είναι αμυντικός ή επιθετικός; Είναι αριστεροπόδαρος ή δεξιοπόδαρος; Έχει ιστορικό τραυματισμών;
     Αν είσαι λοιπόν ποδοσφαιριστής φρόντισε ο προπονητής που θα εμπιστευτείς να έχει τουλάχιστον αντιληφθεί τα παραπάνω. Να έχει γνώση του τι κάνει και για ποιον λόγο το κάνει. Να σε αξιολογήσει σωστά και να σε γυμνάσει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε θα σου δώσει τα επίπεδα και τη βάση της δύναμης που απαιτεί το άθλημα. Να βεβαιωθείς ότι χρησιμοποιεί ασκήσεις ουσιαστικές και όχι ασκήσεις που αλίευσε από το you tube και θέλει να σε εντυπωσιάσει.
     
   Αφού λοιπόν διάβασες όλα τα παραπάνω ελπίζω να σε βοήθησα λίγο, αυτό το καλοκαίρι να πάρεις την απόφαση, να δουλέψεις ουσιαστικά και τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν που ξεκινά, να βελτιώσεις το παιχνίδι σου. 


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου